https://drive.google.com/open?id=1TmegLJxhVuSdG-hD2JWCDagcUPxysBEW
https://drive.google.com/open?id=14XeZkheS_kHNxDsZZPLNaCQ8oV6hDoVd
Ο ΩΡΑΙΟΣ ΔΑΡΕΙΟΣ- ΓΛΩΣΣΑ
1) Βρες τις εφτά κατηγορίες τροφίμων που μας κάνουν καλό και γράφονται με κεφαλαία γράμματα στις εικόνες του βιβλίου. Φτιάξε με αυτές ένα κρυπτόλεξο (οριζόντια, κάθετα, αντίστροφα ή και διαγώνια) και δώστο στον αδερφό / ή σου ή στους γονείς σου να το λύσουν. Μπορείς για ευκολία, να χρησιμοποιήσεις ένα κομμάτι από το φύλλο με κουτάκια του τετραδίου μαθηματικών και να το κολλήσεις στο κόκκινο τετράδιο.
2) Ρωτώ να μάθω τι είναι το πράσινο κλαδάκι στη σελίδα 10. Σε μια πιθανή μου βόλτα στη γειτονιά ή στο κέντρο, ψάχνω να το βρω σε πάρκα, παρτέρια, στον εθνικό κήπο κλπ. Κόβω ένα κλαδάκι, το παρατηρώ, το μυρίζω, το περιεργάζομαι. Γράφω τη λέξη στο κόκκινο τετράδιο και τη χωρίζω στα συνθετικά της. Βρίσκω λίγες πληροφορίες για τις ιδιότητες του φυτού (πού μας κάνει καλό) και πώς το χρησιμοποιούμε;
3) Ποια είναι η Τασία; Περιγράφω στο κόκκινο τετράδιο πού ζει, πώς είναι και γιατί; (Ξεκινάω ολοκληρωμένη πρόταση: π.χ. Η Τασία είναι…)
4) ΠΡΟΣΕΧΩ το μενού της εβδομάδας του Τίτου και του Δαρείου. Καταγράφω στο κόκκινο τετράδιο το δικό μου εβδομαδιαίο μενού.
ΠΡΩΙΝΟ/
ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ |
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ | ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ | ΒΡΑΔΙΝΟ | |
ΔΕΥΤΕΡΑ | ||||
ΤΡΙΤΗ | ||||
ΤΕΤΑΡΤΗ | ||||
ΠΕΜΠΤΗ | ||||
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | ||||
ΣΑΒΒΑΤΟ | ||||
ΚΥΡΙΑΚΗ |
5) α- Το βιβλίο ξεκινά με την περιγραφή του Δαρείου. Περιέγραψε κι εσύ στο πορτοκαλί τετράδιο το κατοικίδιό σου με κάθε λεπτομέρεια (είδος, φύλλο, όνομα, χρώμα, μέγεθος, χαρακτήρα, συμπεριφορά, τι κάνετε μαζί;). ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ! Συνόδεψε το κείμενό σου με μια ζωγραφιά σε ξεχωριστό χαρτί και φέρτα μας στην τάξη όταν γυρίσουμε, ώστε να βρούμε ποιο κείμενο ταιριάζει με ποια ζωγραφιά.
5) β- Αν δεν έχεις κατοικίδιο, περιέγραψε στο πορτοκαλί τετράδιο ένα από τα τέρατα της μυθολογίας που γνωρίζεις χωρίς να πεις ποιο είναι. Φτιάξε έναν γρίφο και πάρε τηλέφωνο κάποιο /α συμμαθητή/τριά σου για να το βρει.
6) Αφού διαβάσω το βιβλίο, στο τετράδιο γραπτού λόγου (πορτοκαλί) καταγράφω 1-3 διαφημίσεις τροφίμων (π.χ. ζελεδάκια Mollers, γιαουρτάκια junior, τυροτρέλλα κ.α.) και σημειώνω τα χαρακτηριστικά της διαφήμισης που με πείθει ή όχι να καταναλώσω το προϊόν. Στόχος είναι να κρίνουμε τις διαφημίσεις και να προσπαθήσουμε με τους ίδιους τρόπους να προωθήσουμε πιο υγιεινές τροφές.
Υγιεινά, Νόστιμα και Διασκεδαστικά:
https://www.youtube.com/watch?v=pUglcgR9des
7) Κάντε την καλύτερή σας ζωγραφιά σε σχήμα χαρτοσακούλας και περάστε μια βόλτα από το αρτοποιείο που μας φιλοξένησε. Βάλτε όλη σας την τέχνη για να ευχαριστήσετε την κα Ραλλού, προσφέροντάς της μια πιθανή μακέτα για την επόμενη χαρτοσακούλα της!
8) Αν έχω στη διάθεσή μου τις φωτογραφίες που έχω εκτυπώσει με τις υγιεινές ή ανθυγιεινές τροφές φτιάχνω ένα ταμπλό, δίνοντάς του ένα πρωτότυπο τίτλο όπως Τα χρώματα μας κάνουν καλό! …για γερό οργανισμό!
Σκαρφίζομαι και γράφω πάνω ένα σχετικό τετράστιχο και το κάνω τραγουδάκι: π.χ.
Μπροκολααάκι-μπροκολααάκι
πράσινο σαν το σπανααάκι
νοοόστιμο κι υγιεινοοό
θρεπτικό λαχανικοοοό
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
1) Ένα δείγμα από τα παιχνίδια αντιβαρεμάρας με μαθηματικά:
2) Εξάσκηση στην προπαίδεια και όχι μόνο:
www.mathplayground.com/grade3games.html
www.ictgames.com (μαθηματικά για όλες τις τάξεις και αγγλικά)
ΚΟΒΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ ΣΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ:
3) Πολλαπλασίασε τον αριθμό των ψωμιών που φαίνονται στο αρτο ποι __ __ __ του Ωραίου Δαρείου με τα τεμάχια κρέατος που απεικονίζονται στο κρεο__ __ __ __ __ __ . (δεν ξεχνώ τις καταλήξεις!)
4) Πολλαπλασίασε τα ψάρια στην εικόνα του λιμανιού με τον αριθμό των σελίδων του βιβλίου.
5) Διαίρεσε τον αριθμό της σελίδας στην οποία ο Δαρείος επισκέφτεται την Τασία με τον αριθμό των λουλουδιών που κρατάει.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Αργοναυτική εκστρατεία:
https://www.youtube.com/watch?v=RvC2OnPkyBc
https://www.youtube.com/watch?v=R4mKWnl0Sns
Τρωϊκός πόλεμος:
ΗΛΙΑΔΑ 1
https://www.youtube.com/watch?v=qfLb7SswB7c
ΗΛΙΑΔΑ 2
https://www.youtube.com/watch?v=8IbDBBgoe84
ΗΛΙΑΔΑ 3
https://www.youtube.com/watch?v=gsakfDfnfqU
και με αφήγηση από το κείμενο του βιβλίου. Αν το δουν και το ακούσουν αρκετές φορές θα το μάθουν ως κείμενο. Και φυσικά δεν ξεχνάμε το Τετράδιο Εργασιών ιστορίας στα κεφάλαια που έχουμε καλύψει στο σχολείο. Λίγο λίγο κάθε μέρα να καλυφθουν όλα τα κενά.
https://www.youtube.com/watch?v=JhkpgiLbRpI
Οδύσσεια:
https://www.youtube.com/watch?v=5Wo8jC4iwAI
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Κι αν έχετε όρεξη για καμιά ταινιούλα:
1) Οι περιπέτειες του Τότορο (γιαπωνέζικη, γλυκιά, ήρεμη, τρυφερή, κατάλληλη και για μικρότερα παιδιά)
http://paidikaicinema.blogspot.com/2015/06/oi-peripeteies-tou-totoro-1988.html
τρεϊλερ: https://www.youtube.com/watch?v=92a7Hj0ijLs
2) Coco (η καλύτερη παιδική ταινία της χρονιάς 2017)
https://www.youtube.com/watch?v=UWgKkHhQMxQ
http://paidikaicinema.blogspot.com/2017/03/coco-2017.html
Όλες οι ταινίες του Μισέλ Οσελό:
3) Azur & Azmar https://www.youtube.com/watch?v=Ch9ipBz_Y1s&list=PLm8PyiByXeNiJ_Kl8OChPNGDyWWUzU9jv
όλη η ταινία χωρίς μεταγλώττιση: https://www.youtube.com/watch?v=QgYPkZnysRA
4) Η Dilili στο Παρίσι (ένα ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο)
https://www.youtube.com/watch?v=ycwX7I5Nt3o
5) Για προχωρημένους cinefil και μεγαλύτερα παιδιά:
Ο Κιρικού και η μάγισσα (ένα αφρικανικό παραμύθι) https://www.youtube.com/watch?v=-6jw9S5Ym10
6) CATS and DOGS
https://www.youtube.com/watch?v=aIZsVuaUWB4
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ και όχι μόνο
Εν όψει Πάσχα:
https://www.youtube.com/watch?v=fpd9Uziu2r8
https://www.youtube.com/watch?v=gXp6Br68Tvo