ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- ΓΛΩΣΣΑ- ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ για την B Tάξη

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- ΓΛΩΣΣΑ- ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

  • Παρακολουθήστε την ταινία του ΜΙΚΡΟΥ ΝΙΚΟΛΑ (Μικρός Νικόλας-η ταινία) στον παρακάτω σύνδεσμο και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:

https://www.youtube.com/watch?v=AmlhypWOCXU

  1. Ποιοι είναι οι μικροί ήρωες της ταινίας;
  2. Ποιοι είναι οι μεγάλοι που παίρνουν μέρος στην ταινία;
  3. Ποιο είναι το θέμα της ταινίας που γυρίζουν;
  4. Οι ρόλοι στην ταινία μοιράστηκαν με τον σωστό τρόπο;
  5. Ποιος ήταν ο λόγος που τσακώνονταν τα παιδιά για τους ρόλους;
  6. Υπάρχουν σημεία στην ταινία που τα παιδιά χρησιμοποιούν προσβλητικά λόγια για κάποιο από τους συμμαθητές-τριές τους; Ποια είναι αυτά;
  7. Πώς θα αισθανόσουν εσύ στη θέση τους. Πώς θα απαντούσες;
  8. Πώς κρίνεις τη συμπεριφορά του πατέρα του μικρού Νικόλα και του κύριου Μπλεντίρ;
  9. Με ποιον τρόπο η μητέρα καταφέρνει να δώσει ευχάριστο τέλος στο γύρισμα της ταινίας;
  10. Μπορείς να φτιάξεις και εσύ ένα κόμικ με μια περιπέτεια του μικρού Νικόλα με τους φίλους του.
    (Για να βγουν ωραία τα σχέδια χώρισε ένα φύλλο Α4 σε 4 τετράγωνα όπως βλέπεις από κάτω. Μην ξεχάσεις να γράψεις τα λόγια και μετά να τα βάλεις σε συννεφάκι!)
   
   

 

  1. Ζωγράφισε το δικό σου εξώφυλλο που νομίζεις ότι του ταιριάζει με βάση το θέμα του.
  2. Γράψε το δικό σου τέλος στην υπόθεση του βιβλίου.
  3. Γράψε την ανάποδη ιστορία (π.χ αν ο ήρωας είναι καλός γίνεται κακός, αν είναι εργατικός γίνεται τεμπέλης, αν είναι αργοκίνητος γίνεται βιαστικός κλπ)
  • Βρες το πιο ενδιαφέρον ή παλιό αντικείμενο μέσα στο σπίτι σου και γράψε ένα κείμενο που να το περιγράφει με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια. (Μην ξεχάσεις να χρησιμοποιήσεις ΕΠΙΘΕΤΑ για το σχήμα, το μέγεθος, το χρώμα, τα μέρη που αποτελείται, πόσο παλιό είναι κλπ).Όταν θα το διαβάσεις στην τάξη άφησέ μας να μαντέψουμε τι είναι.)
  • ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΣΠΟΡΟΥ ή ΕΝΟΣ ΒΟΛΒΟΥ
    Τώρα που είναι άνοιξη φύτεψε έναν σπόρο σε ένα διαφανές ποτήρι ή βάλε  έναν βολβό σε ένα στενό ποτήρι έτσι ώστε να ακουμπούν οι ρίζες του στο νερό.
    Παρακολούθησε την εξέλιξη της ανάπτυξης του και κράτησε ημερολόγιο.
    (π.χ ημέρα 1η: φύτεψα τον σπόρο μου….
    ημέρα 5η:  ο σπόρος μου…

Τι παρατηρώ;

  1. Φτιάξε την ταυτότητα του φυτού που ανήκει ο σπόρος ή ο βολβός βρίσκοντας πληροφορίες γι αυτό στο ιντερνέτ ή σε εγκυκλοπαίδειες και βιβλία.

Ζωγράφισέ το ή βρες φωτογραφίες

Για παράδειγμα:

ΟΝΟΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ  
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ  
ΕΙΔΟΣ(λαχανικό, λουλούδι, όσπριο κ.ά.  
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ  
ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΣΤΗ ΦΥΣΗ  
ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ  
   
  • Με πλαστελίνη και άλλα πρόχειρα υλικά φτιάξε μια μινιατούρα ενός ζώου (π.χ με μισό τσόφλι από καρύδι και πλαστελίνη φτιάχνω μία χελώνα, με πλαστελίνη και σπίρτα έναν σκαντζόχοιρο κ.ά. Όπως και με το φυτό φτιάχνω την ταυτότητα του ζώου:
ΟΝΟΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ  
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ  
ΕΙΔΟΣ (θηλαστικό, ερπετό, πτηνό,ψάρι, μαλάκιο, αμφίβιο…)  
ΤΙ  ΓΕΝΝΑ  
ΤΙ ΤΡΩΕΙ  
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΖΕΙ  
ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ; ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ κ.ά  
   
  • ΑΠΛΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
    .Πώς θα έβγαζες ένα παγάκι με ένα σπίρτο;
    ΥΛΙΚΑ: ΑΛΑΤΙ- ΠΟΤΗΡΙ- ΠΑΓΑΚΙ- ΝΕΡΟ- ΣΠΙΡΤΟ
    1.Βάζουμε νερό στο ποτήρι και ρίχνουμε το παγάκι μέσα.
    2. Βάζουμε το σπίρτο πάνω στο παγάκι.
    3. Ρίχνουμε αλάτι πάνω στο παγάκι.

Τι παρατηρώ; __________________________________________________________________________________________________________________________________________

                2..Τι θα έκανες για να κολλήσουν χαρτάκια σε ένα μολύβι;

                ΥΛΙΚΑ: ΜΟΛΥΒΙ- ΧΑΡΤΑΚΙΑ ΧΑΡΟΠΕΤΣΕΤΑΣ- ΕΝΑ ΜΑΛΛΙΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (ΓΑΝΤΙ,
ΠΟΥΛΟΒΕΡ, ΚΑΣΚΟΛ)

  1. Τρίβω το μολύβι στο μάλλινο αντικείμενο.
  2. Πλησιάζω αλλά δεν ακουμπώ τα χαρτάκια

Τι παρατηρώ; __________________________________________________________________________________________________________________________________________

ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Φτιάχνω σταυρόλεξα, κουίζ, αινίγματα για να τα λύσουν οι συμμαθητές- συμμαθήτριες στην τάξη μου.

Φτιάχνω ανοιξιάτικες κατασκευές (μεικτή τεχνική) με απλά υλικά (πέτρες, κοχύλια μικρά, παλιά μικρά παιχνιδάκια κλπ)

Οργανώνω το γραφείο, την ντουλάπα μου και το δωμάτιό μου.

Παίζω επιτραπέζια (φιδάκι, ούνο κλπ)

Μαθαίνω να κάνω ποδήλατο σε ανοιχτό χώρο με την επίβλεψη ενός ενήλικα.

  • Θυμήσου να κλείνεις την τηλεόραση όταν έχει τελειώσει το αγαπημένο σου πρόγραμμα ή έχει περάσει μισή ώρα που παίζεις το αγαπημένο σου παιχνίδι στον υπολογιστή. Φτιάξε ένα πρόγραμμα για τον ελεύθερο χρόνο σου και μείνε όσο το δυνατόν πιστός στις ώρες του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *