Δραστηριότητες για τους μαθητές της Δ Δημοτικού

Δραστηριότητες για τους μαθητές της Δ Δημοτικού (εμπλουτισμένες)

 

ΓΛΩΣΣΑ

  1. Ακούμε το τραγούδι «Γλωσσοδέτης» από τον δίσκο Χάρτινο Καράβι του Νότη Μαυρουδή – υπάρχει στο youtube.
    • Το τραγουδάμε για να «γλωσσέψουμε την μπέρδα μας».
    • Βρίσκουμε γλωσσοδέτες και τους λέμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε χωρίς λάθος.
    • Κερδίζει όποιος από την οικογένεια πει σωστά και πιο γρήγορα περισσότερους γλωσσοδέτες.

 

  1. Διαβάζω ένα κλασικό παραμύθι και αντιστρέφω τους ρόλους: Ο καλός γίνεται κακός και ο κακός… καλός.

 

  • Γράφω διαλόγους και τους παίζω στους γονείς μου.

 

  1. Γράφω στιχάκια διακωμωδώντας τον Κορωνοϊό.
  • Σκέφτομαι μια γνωστή μουσική και τα «ντύνω» με αυτήν. Τα τραγουδάω με συνοδεία «κρουστών» που βρίσκω στην κουζίνα.
  • Φτιάχνω μια ακροστιχίδα με τη λέξη «Κορωνοϊός» και ζητάω να τη συμπληρώσουν οι γονείς μου.
  • Ζωγραφίζω ή γράφω οδηγίες για να προστατευτούμε από τον κορονοϊό. Σκέφτομαι «όπλα» για να τον αντιμετωπίσω και τα παρουσιάζω σε «βιβλιαράκι». Δεν ξεχνώ πόση δύναμη έχουν οι ανθρώπινες σχέσεις.
  • Φτιάχνω ένα κολάζ με τίτλους σχετικά με τον κορωναϊο από εφημερίδες και διαδίκτυο. Δίπλα γράφω ή ζωγραφίζω ένα «αστείο» σχόλιο.

 

  1. Διαβάζω ένα βιβλίο που μου αρέσει πολύ
  • Φτιάχνω μια αφίσα για να «διαφημίσω» το βιβλίο.
  • Γίνομαι κι εγώ ήρωας του βιβλίου με ένα όνομα που ταιριάζει. «Μπαίνω» κι εγώ στην ιστορία και επηρεάζω τους υπόλοιπους ήρωες για καλό ή για κακό. Γράφω την ιστορία ή
  • Προσθέτω έναν αγαπημένο μου ήρωα που επεμβαίνει κι αλλάζει την πλοκή του παραμυθιού.
  • Αλλάζω το τέλος του παραμυθιού.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Μετρώ τις διαστάσεις – μήκος και πλάτος- έξι αντικειμένων (βιβλία, τραπέζι, καρέκλα, υπολογιστής, μαξιλάρι κ.α.) με τον χάρακα ή το μέτρο.
    1. Τις προσθέτω και βρίσκω την περίμετρό τους.
    2. Τις πολλαπλασιάζω και βρίσκω το εμβαδόν τους.
  • Γράφω τις πράξεις και τα αποτελέσματα στο τετράδιό μου με δεκαδικούς αριθμούς.

 

  1. Σημειώνω και προσθέτω τα έξοδα κάθε μέρας. Στο τέλος της εβδομάδας υπολογίζω τα συνολικά έξοδα.

 

  1. Ζυγίζω δέκα προϊόντα που βρίσκω στο ντουλάπι της κουζίνας και γράφω το βάρος τους με δεκαδικό αριθμό και δεκαδικό κλάσμα. Το μετατρέπω σε γραμμάρια ή σε κιλά.

 

  1. Μετρώ πόσο χρόνο περνώ στο διαδίκτυο, σε ώρες και λεπτά, το πρωί το μεσημέρι και το απόγευμα. Βρίσκω τον συνολικό εβδομαδιαίο χρόνο και προσπαθώ να τον μειώσω!!!

 

  1. Παίζω Μονόπολη.

 

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

  1. Βγαίνω στο μπαλκόνι και φροντίζω τα φυτά μου : προσθέτω χώμα, τα σκαλίζω, τα ποτίζω, κόβω τα ξερά φυλλαράκια. Σκάβω μια λακούβα σε μια γλάστρα και φυτεύω το δικό μου φυτό.

 

  1. Φωτογραφίζω το αγαπημένο μου λουλούδι και βρίσκω πληροφορίες γι΄ αυτό σε εγκυκλοπαίδεια ή στο διαδίκτυο.

 

  1. Φωτογραφίζω ό,τι βλέπω από το μπαλκόνι μου γύρω από το σπίτι μου. Μου αρέσει η γειτονιά μου; Τι θα ήθελα να αλλάξει; Φτιάχνω μια ιδανική γειτονιά με πλαστελίνη ή άλλο υλικό.

 

 

  1. Είναι ο κακός λύκος στην Κοκκινοσκουφίτσα πράγματι «κακός»; Φτιάχνω ένα powerpoint ή μια παρουσίαση σε μεγάλο χαρτόνι για ένα ζώο που κινδυνεύει.

 

 

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

  1. Ζω στην Αθήνα την εποχή του Περικλή και ο Πελοποννησιακός πόλεμος είναι κοντά. Πρέπει να μιλήσω στην Εκκλησία του Δήμου για να πείσω τους συμπολίτες μου να μην ξεκινήσουμε αυτόν τον πόλεμο.
  • Γράφω πέντε λόγους για τους οποίους πρέπει να αποτρέψουμε τον πόλεμο.

 

  1. Είμαι αρχιτέκτονας και ζω στην Σπάρτη. Μου ζήτησαν να σχεδιάσω τρία κτίρια αντίστοιχα αυτών που βρίσκονται στην Ακρόπολη της Αθήνας για να δοξάσω την πόλη μου και να έχω την προστασία των θεών.
  • Τα σχεδιάζω και λέω πού είναι αφιερωμένο το καθένα.

 

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

  1. Γίνομαι ρεπόρτερ. Παίρνω συνέντευξη από τον πατέρα μου ή τη μητέρα μου – αν δεν το έχω ήδη κάνει – και γράφω ένα σύντομο βιογραφικό του. Τον ρωτώ για την παιδική του ηλικία, τα παιχνίδια που έπαιζε, για το σχολείο, τους φίλους, την οικογένειά του, τα συναισθήματά του. Κολλάω στο χαρτόνι μου φωτογραφίες του.

 

  1. Υπάρχουν δίπλα μας παιδιά με γονείς μετανάστες και ακόμα και παιδιά που μεταναστεύουν ασυνόδευτα, μόνα.

 

  1. Βάζω τον εαυτό μου στη θέση τους.
  2. Πώς αισθάνθηκα, όταν έπρεπε για πρώτη φορά να κάνω κάτι εντελώς μόνος, η;
  • Γράφω το περιστατικό και τα συναισθήματά μου.

 

  1. Γράφω έναν διάλογο ή ένα μικρό θεατρικό για ένα παιδί που αναγκάζεται να εγκαταλείψει την πατρίδα του και να ζήσει σε μια ξένη χώρα.

 

 

  1. Ψάχνω σε εγκυκλοπαίδεια ή στο διαδίκτυο στοιχεία για τους Χαιρετισμούς. Στη συνέχεια απαντώ στις ερωτήσεις:
  1. Τι είναι οι Χαιρετισμοί;
  2. Για ποιο λόγο γράφτηκαν;
  • Πότε ψάλλονται;
  1. Πότε ψάλλεται ολόκληρος ο Ακάθιστος Ύμνος; ;
  2. Ποτέ θα ψάλλουμε τον Ύμνο ολόκληρο το 2020;

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *