Χτίζοντας μια σύγχρονη Σχολική Κοινότητα – Οι εμπειρίες μας. Μια συνεργασία με τους HUMANLINKS

Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 2ου Φεστιβάλ  Humanlinks “H αυτοβοήθεια στην ψυχική υγεία” η σχολική μας κοινότητα (εκπαιδευτικοί και γονείς) διοργάνωσε ημερίδα με θέμα ” Χτίζοντας μια σύγχρονη Σχολική Κοινότητα – Οι εμπειρίες μας”, στο αμφιθέατρο του Μουσείο Ακρόπολης. 

Συντονισμός: Μαριάντζελα Βαγενά, πρόεδρος Συλλόγου γονέων 70ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών (Ακρόπολη).

«Χτίζοντας μια σύγχρονη Σχολική Κοινότητα»

Αντιόπη Φραντζή εκπαιδευτικός MED, Συγγραφέας, Διευθύντρια 70ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών

Η σύγχρονη ζωή, η κοινωνική αλληλεπίδραση και πολυπλοκότητα, μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για διάλογο, προβληματισμό και αλλαγές στην αντιμετώπιση ποικίλων συγκρουσιακών –προβληματικών καταστάσεων. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζονται ζητήματα που αφορούν τον τρόπο που το σχολείο μπορεί μέσα από συλλογικές διεργασίες να προάγει την ψυχική ανθεκτικότητα, την ενδυνάμωση και χειραφέτηση της σχολικής κοινότητας σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο.

«Διαχείριση των καθημερινών προκλήσεων στο σχολείο»

Δημοσθένης Χαρίτος, Εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, Υποδιευθυντής 70ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών

Το σχολείο σαν ένα ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο, ένας ζωντανός οργανισμός, αντιμετωπίζει καθημερινά θετικές ή αρνητικές προκλήσεις. Αυτό συμβαίνει διότι είναι στη φύση του ανθρώπου, όταν συνιστά μια κοινότητα να θέλει να αλληλεπιδράσει. Σκοπός όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι να μάθει από αυτές τις προκλήσεις ώστε να ωφεληθεί ο μαθητής -μελλοντικός πολίτης.

«Τα παιδιά δημιουργούν και επικοινωνούν»

 Αριστείδου Άννα Εκπαιδευτικός 70ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών

Βιδάλη Ιωάννα Θεατρολόγος στο 70ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, MED MASTER OF ARTS

Πλατή Κυριακή Εκπαιδευτικός στο 70ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, D.E.A Historie De l’ Art

Παρουσιάζονται πρωτοβουλίες και προσπάθειες οργάνωσης της σχολικής κοινότητας με στόχο την προαγωγή δεσμών φροντίζοντας τον αμοιβαίο σεβασμό ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας (παιδιά, εκπαιδευτικούς, γονείς).

«Η ταυτότητα του γονέα και η αλληλεπίδραση στην Σχολική Κοινότητα»

Βάσω Βουρλιόγκα, Γονέας στο 70ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών

Εμείς επηρεάζουμε τους άλλους κι εκείνοι επηρεάζουν εμάς. Η αλληλεπίδραση μεταξύ γονέων μελών της ίδιας σχολικής κοινότητας, το μοίρασμα των εμπειριών και των ανησυχιών μας καθώς και η καλύτερη γνωριμία με τον εαυτό μας ως γονείς και άτομα, αποτελούν γέφυρα για την βελτίωση επικοινωνίας με το σχολείο και την καλύτερη κατανόηση του παιδιού μας . Χωρίς διάθεση κριτικής, χωρίς διάθεση αξιολόγησης, διευρύνοντας τις ‘νόρμες’ για το τι είναι ‘καλός γονέας ‘ , τι είναι ‘το καλό παιδί’ μαθαίνουμε να αποδεχόμαστε τον εαυτό μας ως γονείς με δυνατότητες και αδυναμίες, όπως άλλωστε και τα παιδιά μας…..το καθένα τόσο όμορφα διαφορετικό!!! Με έναν τρόπο λοιπόν, επηρεάζουμε τους άλλους και οι άλλοι επηρεάζουν εμάς διατηρώντας την διαφορετικότητά μας, διευρύνοντας τις ‘νόρμες’!!!.

«Ένας ανοιχτός και σύγχρονος γονέας – Η εμπειρία μου από το εργαστήρι ευαισθητοποίησης γονέων «

Ευαγγελία Καραγεώργου, Γραμματέας Συλλόγου Γονέων στο 70ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών

Όλοι λένε θέστε όρια στα παιδιά… και το κάνεις.. και μένεις σταθερός σε αυτά τα όρια. Βοηθάς το παιδί σου να νιώθει ασφάλεια, να σε εμπιστεύεται, να νιώθει ελεύθερο. Τι γίνεται όμως με τα δικά σου όρια; Ελάχιστοι θα σου πουν…μην ξεχνάς τα όρια σου και αν στο πουν θα τους αγνοήσεις. Και να που βρίσκεται μια ομάδα ανθρώπων που σε ακούει, που δε σε κρίνει και που σου δίνει χώρο να τα θυμηθείς και να τα επαναπροσδιορίσεις.»

«Πρόληψη και Ευαισθητοποίηση Γονέων και Δασκάλων σε θέματα Ψυχικής Υγείας»

Λένα Κούτσικα, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Εμψυχώτρια Ομάδων, Σύμβουλος

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *